Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

Καθυστέρηση λόγου. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

webkorinthos.λογοθεραπεια

Πότε λέμε πως ένα παιδί έχει καθυστέρηση λόγου;

Για να πούμε πως ένα παιδί έχει καθυστέρηση λόγου πρέπει να γνωρίζουμε τα φυσιολογικά στάδια ανάπτυξης ενός παιδιού. Δηλαδή τι θα έπρεπε να κάνει και να λέει ένα παιδί σε κάθε ηλικία και τι αυτό κάνει.  Όταν μιλάμε για καθυστέρηση της ομιλίας, αναφερόμαστε σε παιδιά πρώιμης ηλικίας στα οποία οι γλωσσικές δεξιότητες της ομιλίας έχουν καθυστερήσει.

 

Ποιες είναι οι προειδοποιητικές ενδείξεις για την καθυστέρηση του λόγου;

Καταγραφή

2

Πότε θα πρέπει να αναζητήσω τη βοήθεια του ειδικού;

Όταν αρχίσετε να ανησυχείτε, μην καθυστερήσετε. Εάν υπάρχει κάποια διαταραχή, η πρώιμη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική. Η έγκαιρη διάγνωση της γλωσσικής καθυστέρησης σε παιδιά μικρής ηλικίας  θεωρείται πλέον σημαντική αφού σε αυτή την ηλικία το παιδί έχει πολλές δυνατότητες βελτίωσης και ανάκαμψης της γλωσσικής καθυστέρησης εφόσον και εάν ακολουθηθεί η σωστή συμβουλευτική ή θεραπευτική αγωγή. Τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο από τη θεραπευτική αγωγή στην ηλικία των 2-4 χρόνων σε σύγκριση με την θεραπευτική αγωγή που αρχίζει σε μεγαλύτερες ηλικίες. Η πρώιμη αυτή περίοδος θεωρείται η πιο εύκαιρη και η πιο κρίσιμη για παρέμβαση, λόγω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, που επιτρέπει τη βέλτιστη αφομοίωση των ερεθισμάτων που δέχεται το παιδί.

 

Πώς μπορώ να βοηθήσω τη διαδικασία ανάπτυξης του λόγου στο παιδί μου;

Εκμεταλλευτείτε τις καθημερινές δραστηριότητες για να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό του (ψώνια, μαγείρεμα, μπάνιο, τηλεόραση).
Ονομάστε τα διάφορα μέρη του σώματος, διάφορα οικεία αντικείμενα.
Μιλήστε του χρησιμοποιώντας απλές λέξεις και σωστές γραμματικά προτάσεις αλλά όχι «μωρουδίστικα».
Επικεντρώστε την προσοχή σας περισσότερο στο τι θέλει να σας πει το παιδί και όχι τόσο στον τρόπο που το λέει.
Βοηθήστε το στο να εκφράζει συναισθήματα και ιδέες.

 

Τι πρέπει να θυμάστε!

Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των διαταραχών λόγου και ομιλίας, μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολίες μάθησης και σχολική αποτυχία.

Ο ψυχολογικός παράγοντας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και εμπλέκεται άμεσα στο λόγο και την ομιλία είτε θετικά είτε αρνητικά.

Η απώλεια ακοής δεν φαίνεται πάντοτε και μπορεί να συμβάλλει στην καθυστέρηση του λόγου και της ομιλίας – ακόμη και αν είναι παροδική λ.χ. συχνές ωτίτιδες. Αν έχετε αμφιβολίες επισκεφθείτε τον Ω.Ρ.Λ.

Εάν κάτι σας ανησυχεί είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε ένα λογοθεραπευτή. Η πρόληψη και η έγκαιρη παρέμβαση είναι πάντοτε καλύτερες από την εδραίωση του προβλήματος και την εμφάνιση δευτερογενών ψυχολογικών συμπτωμάτων.

 

Γράφει η
Δουβίκα Σοφία
Λογοθεραπεύτριαπαίδων και ενηλίκων

11

 

 

 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες:

http://www.douvika-sofia-logotherapeia.com

https://www.facebook.com/douvikasofia/

ΟΜΙΛΩ – ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ

About Μαρία Νικολοπούλου