Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

«Άμεση στήριξη της εστίασης και του εμπορίου ζητούν η ΟΕΒΕ Κορινθίας και ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου»

«Άμεση στήριξη της εστίασης και του εμπορίου ζητούν η ΟΕΒΕ Κορινθίας και ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου»

Θέμα: «Άμεση στήριξη της εστίασης και του εμπορίου ζητούν η ΟΕΒΕ Κορινθίας και ο
Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου»
Ο Βουλευτής Κορινθίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώργος Ψυχογιός, καταθέτει ως Αναφορά την
από 15/11/2021 Κοινή Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και
Εμπορικών Σωματείων Κορινθίας και Εμπορικού Συλλόγου Κορίνθου.
Σύμφωνα με την Ανακοίνωση, η ΟΕΒΕ Κορινθίας και ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου
συμμετέχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις στις 16/11/21 προκειμένου να σταματήσουν το
«θάνατο» της μικρομεσαίας επιχείρησης, καθώς τα νέα μέτρα οδηγούν στην καταδίκη της
εστίασης και του εμπορίου.
Ζητούν από την Κυβέρνηση να λάβει εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα στήριξης και
ελάφρυνσης της εστίασης και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων συνολικά, που έχουν δεχτεί
απανωτά χτυπήματα για την βιωσιμότητά τους όλο το προηγούμενο διάστημα.
Παρακαλούμε για την απάντηση και ενημέρωση μας επί του εν λόγω θέματος.
Συν(1): Κοινή Ανακοίνωση ΟΕΒΕ Κορινθίας και Εμπορικού Συλλόγου Κορινθίας.
Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2021
Ο Καταθετων Βουλευτης
Ψυχογιος Γιωργος

ΘΕΜΑ: Απάντηση στην Αναφορά με Α.Π. 529/19-11-2021
Σχετικά με την ανωτέρω Αναφορά, που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ο
Βουλευτής κος Γιώργος Ψυχογιός και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, σάς
διαβιβάζουμε το με αριθμ. πρωτ. 130791/1-12-2021 έγγραφο της Γενικής
Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Παράλληλα, διαβιβάζουμε την ανωτέρω Αναφορά στα Υπουργεία Εργασίας και
Κοινωνικών Υποθέσεων και Οικονομικών για θέματα αρμοδιότητάς τους.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

«Αναφορά του βουλευτή Νομού Κορινθίας, του κόμματος ¨ΣΥΡΙΖΑ –
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ¨ κ. Γεωργίου Ψυχογιού, με αριθμ. πρωτ. 529/2021, με
θέμα: «Άμεση στήριξη της εστίασης και του εμπορίου ζητούν η ΟΕΒΕ Κορινθίας και
ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου.».
Σε απάντηση του με αρ. πρωτ.126324/2021 Υπηρεσιακού Σημειώματός σας, το οποίο διαβιβάστηκε
στην Υπηρεσία μας και αφορά τη με αρ. πρωτ. 529/2021 Αναφορά του βουλευτή Νομού Κορινθίας,
του κόμματος ¨ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ¨ κ. Γεωργίου Ψυχογιού, με θέμα: «Άμεση
στήριξη της εστίασης και του εμπορίου ζητούν η ΟΕΒΕ Κορινθίας και ο Εμπορικός Σύλλογος
Κορίνθου.», κατά το μέρος που εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και
Προστασίας Καταναλωτή, σας γνωρίζουμε τα εξής :
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σεβόμενο πάντα τις ανησυχίες του εμπορικού κόσμου
και του καταναλωτικού κοινού για τις συνθήκες που δημιουργούνται εν μέσω των περιοριστικών
μέτρων, μελετά διαρκώς τους τρόπους και τις μεθόδους λειτουργίας της αγοράς, με κύριους στόχους,
την ασφάλεια των συναλλαγών, τη διευκόλυνση των εμπορικών διαδικασιών σε όλο το φάσμα της
εμπορικής εφοδιαστικής αλυσίδας, την ασφαλή προσπάθεια πρόσβασης τόσο των επαγγελματιών
όσο και των καταναλωτών στις εμπορικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και διάθεσης αγαθών,
την προστασία του υπαλληλικού δυναμικού αυτών, τη διασφάλιση των απαιτούμενων μέτρων, τα
οποία σχετίζονται άμεσα με την ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας, τον αξιόπιστο έλεγχο, την
διαρκή πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση του κορωνοϊού SARS-CoV2, και ειδικότερα σε μία περίοδο
2
οικονομικής και εισοδηματικής ύφεσης λόγω της υπάρχουσας πανδημίας, την ανάγκη προστασίας
των πολιτών και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Είναι σημαντικό να σας αναφέρουμε ότι το σύνολο της εθνικής νομοθεσίας εκτάκτων μέτρων, η
οποία ισχύει και εξειδικεύεται για όλη την Επικράτεια, εκδίδεται λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά :
– Tη τρέχουσα επιδημιολογική επιβάρυνση της Χώρας,
– την ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του
κορωνοϊού COVID-19,
– τις εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού
COVID-19,
– τη συνδρομή επιτακτικών λόγων αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας, που
συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και οι οποίοι,
ενόψει των τρεχόντων επιδημιολογικών δεδομένων, καθιστούν απολύτως αναγκαία την επιβολή
και περαιτέρω μέτρων προστασίας σε συγκεκριμένες περιοχές,
– την ανάγκη διαφοροποίησης των ισχυόντων κανόνων τήρησης αποστάσεων και άλλων μέτρων
προστασίας, αναλόγως της τρέχουσας επιδημιολογικής επιβάρυνσης, προκειμένου να
προστατευθεί η δημόσια υγεία από τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού COVID–19,
– Την ανάγκη ενίσχυσης των ισχυόντων έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας,
λαμβανομένης υπόψη της τρέχουσας επιδημιολογικής επιβάρυνσης της Επικράτειας. καθώς και
– τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, και σε συνέχεια των κοινών υπουργικών αποφάσεων εκτάκτων μέτρων,
ισχύει η τελευταία εκδοθείσα, υπό στοιχεία :
Δ1α/ΓΠ/οικ.72486/20-11-21, κοινή υπουργική απόφαση «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας
υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της
Επικράτειας, για το διάστημα από τη Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη
Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 06:00.» (Β΄ 5401).
Επιπροσθέτως, σε ότι αφορά τις τιμές διάθεσης των προϊόντων και παροχής των υπηρεσιών, αυτές
διαμορφώνονται ελεύθερα, με βάση την προσφορά και την ζήτηση στο πλαίσιο του υγιούς
ανταγωνισμού, σε όλα τα στάδια εμπορίας μέχρι τον τελικό καταναλωτή. Ως αποτέλεσμα αυτού, ο
ανταγωνισμός υπαγορεύει στον καταναλωτή την ανάγκη όπως, για την προστασία του και
διασφάλιση των οικονομικών του συμφερόντων, να ερευνά την αγορά ώστε κάθε φορά να επιλέγει
τα προϊόντα της αρεσκείας του, στις κατάλληλα συμφέρουσες γι’ αυτόν τιμές.
Ο μηχανισμός ελέγχου του ανταγωνισμού, ρητά καθορίζεται στον ν.3959/15.04.2011 «Περί
προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού» (ΦΕΚ 93/Α’/20.04.2011), του οποίου αρμόδια αρχή
είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τις διατάξεις του αναφερόμενου νόμου, θεσπίζονται
3
κανόνες για τη λειτουργία της αγοράς σε συνθήκες ανταγωνισμού και επιβάλλονται κυρώσεις σε
επιχειρήσεις, που για ίδιο και μόνο οικονομικό όφελος, εφαρμόζουν συμπεριφορές και πρακτικές
που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό (κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, εναρμονισμένες πρακτικές
τιμών, ολιγοπωλιακές ή μονοπωλιακές καταστάσεις, KAΡΤΕΛ, κ.λ.π.).
Παράλληλα, σε εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4177/2013 «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς
προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 173) και των κατ’ εξουσιοδότηση
αυτού εκδοθεισών Υπουργικών Αποφάσεων, γίνονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, σε όλα τα
σημεία πώλησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, επιτόπιοι έλεγχοι και σε κάθε περίπτωση
διαπίστωσης παραβάσεων, επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις.
Επιπροσθέτως, με στόχο την προστασία της Αγοράς και των καταναλωτών, κατά την τρέχουσα
περίοδο εκτάκτων μέτρων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,
εκδόθηκε και ισχύει ο ν. 4818/2021 « α) Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία διατάξεων των
Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910 όσον αφορά υποχρεώσεις που
απορρέουν από τον φόρο προστιθέμενης αξίας για παροχές υπηρεσιών και πωλήσεις αγαθών εξ
αποστάσεως και σχετικές ρυθμίσεις – β) Τροποποιήσεις του ν. 4649/2019 «Πρόγραμμα παροχής
εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων» (Α’ 206), βάσει της υπό στοιχεία C(2021)
2545/9.4.2021 (2021/N) εγκριτικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράταση του
προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗΣ» – γ) Διατάξεις για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή δεύτερης
ευκαιρίας – Τροποποιήσεις του ν. 4738/2020 και λοιπές διατάξεις – δ) Λοιπές επείγουσες διατάξεις
αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού και
Αθλητισμού, Υποδομών και Μεταφορών.» (ΦΕΚ Α’ 124/18.7.2021) και συγκεκριμένα το άρθρο 58
αυτού «Περιστολή αθέμιτης κερδοφορίας σε συνθήκες κρίσης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού
COVID-19.», ώστε να διασφαλίζεται η προστασία του καταναλωτικού κοινού από οποιαδήποτε
αθέμιτη εμπορική πρακτική αύξησης της λιανικής τιμολογιακής διάθεσης προϊόντων και παροχής
υπηρεσιών που είναι απαραίτητα για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την
ασφάλειά του, όπως ρητά αναφέρονται στις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου.
Συμπληρωματικά σας αναφέρουμε ότι σχετικά ζητήματα ορισμού, κατηγοριοποίησης, λειτουργίας,
στήριξης και ενίσχυσης επιχειρήσεων, αποτελούν αρμοδιότητα των Υπηρεσιών του Υπουργείου
Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.
Σε εφαρμογή του ανωτέρου θεσμικού πλαισίου, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας
Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσα από μια διαρκή διαδικασία
εποπτείας της Αγοράς, έχει ως κύριους στόχους, την τήρηση των αναφερόμενων μέτρων καθώς και
τη διατήρηση, στο σύνολο των εμπορικών κλάδων, της ισοτιμίας και της ισονομίας.
4
Συμμετέχει σε καθημερινούς αναγκαίους προληπτικούς ελέγχους συμμορφώσεως καθώς και τήρησης
των ισχυόντων μέτρων και κανόνων λειτουργίας, επιβάλλοντας, όπου κριθεί αναγκαίο και
διαπιστωθεί από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές παραβατικότητα, τις αντίστοιχες κυρώσεις, όπως
αυτές κάθε φορά ρητά καθορίζονται στις ισχύουσες διατάξεις εκτάκτων μέτρων, τόσο επί φυσικών
προσώπων (πολιτών), όσο και επί εμπορικών επιχειρήσεων.
Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη τον βαθμό στον οποίο δύναται να επηρεαστεί ο κάθε κλάδος της
αγοράς, προσπαθεί διαρκώς να επιτύχει την εξομάλυνση των όποιων ανισοτήτων που ενδεχομένως
δύναται να δημιουργηθούν κατά την τρέχουσα δυσμενή περίοδο των εκτάκτων μέτρων
αντιμετώπισης της πανδημίας.
Επιπροσθέτως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να σας αναφέρουμε, ότι για την έκδοση κάθε κοινής
υπουργικής απόφασης εκτάκτων μέτρων για την προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο
περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, απαιτούνται και λαμβάνονται υπόψη κάθε φορά οι
αντίστοιχες σύμφωνες εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας
Δημόσιας Υγείας.
Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, σας αναφέρουμε ότι η λήψη των αποφάσεων του συνόλου των
εκτάκτων μέτρων καθώς και των όρων – προϋποθέσεων λειτουργίας των επιχειρήσεων ανά κλάδο
δραστηριοτήτων, σε κάθε περιοχή της Επικράτειας, αποτελεί μια πολυπαραγοντική εξίσωση, η
μελέτη της οποία βασίζεται στην αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων, στην ανάλυση των
δεικτών ρίσκου διάδοσης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, στον έλεγχο της τάσης επιρροής
της κινητικότητας των πολιτών (mobility) καθώς και στην ικανότητα εποπτείας της πιστής
εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΣΩΤΉΡΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΌΠΟΥΛΟΣ

 

About Μαρία Νικολοπούλου