Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

Αναλυτικά η διαδικασία για αποζημίωση ηλεκτρικών συσκευών – Η προθεσμία, τα ποσά, τα δικαιολογητικά

Αναλυτικά η διαδικασία για αποζημίωση ηλεκτρικών συσκευών – Η προθεσμία, τα ποσά, τα δικαιολογητικά

ΕΔΔΗΕ: Δέκα ημέρες προθεσμία έχουν προκειμένου να υποβάλουν αίτηση αποζημίωσης όσοι καταναλωτές είδαν τις ηλεκτρικές συσκευές τους να παθαίνουν βλάβη, λόγω διακοπών ρεύματος από την κακοκαιρία “Ελπίς”.

Η αποζημίωση φτάνει μέχρι 600 ευρώ και δεν καταβάλλεται όταν η βλάβη οφείλεται σε ανωτέρα βία.

Οι αιτήσεις για την αποζημίωση για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές υποβάλλονται μέσα από μια ειδική εφαρμογή του ΔΕΔΔΗΕ.

ΔΕΔΔΗΕ
Η αίτηση

Στην επιλογή κατηγορία αιτήματος επιλέγουν “αίτημα επικοινωνίας” και στην υποκατηγορία αιτήματος την επιλογή “αποζημιώσεις”.

Σύμφωνα με τον κανονισμό του ΔΕΔΔΗΕ, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν.

ΔΕΔΔΗΕ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις αποζημιώσεις συσκευών

Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, η αποζημίωση καταβάλλεται όταν η βλάβη των ηλεκτρικών συσκευών οφείλεται σε τυχαία διακοπή (που δεν οφείλεται δηλαδή σε υπαλλήλων του ΔΕΔΔΗΕ ούτε σε λόγους ανωτέρας βίας) του ουδετέρου αγωγού δικτύου με τις εξής προϋποθέσεις:

-Ο Καταναλωτής να ενημερώσει το συντομότερο δυνατόν τον ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν (βλάβες ηλεκτρικών συσκευών), υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των δέκα επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.

-Η διακοπή του ουδετέρου να μην οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας αλλά να είναι τυχαία

-Ο καταναλωτής να θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.

-Ο καταναλωτής να θέσει επίσης στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:

-Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και

-Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.

-Ο καταναλωτής να υπογράψει με την οποία να δηλώνει ότι η αποζημίωση αποτελεί ολοσχερή εξόφληση της ζημιάς του και ικανοποιείται πλήρως από αυτήν.

Δείτε την ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ με όλα τα βήματα:

 

Πρακτικά βήματα για τη διεκδίκηση αποζημίωσης για βλάβες σε ηλεκτρικές
συσκευές Καταναλωτών που οφείλονται σε υπαιτιότητα του ΔΕΔΔΗΕ

Ενημερώνουμε τους Καταναλωτές ότι για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές τους, που
οφείλονται σε προβλήματα του δικτύου, που ο ΔΕΔΔΗΕ όφειλε να έχει αντιμετωπίσει
μπορούν, εντός το πολύ δέκα (10) εργάσιμων ημερών από το συμβάν να
υποβάλλουν ηλεκτρονικά
αίτηση αποζημίωσης στο τοπικό γραφείο του ΔΕΔΔΗΕ από
το οποίο εξυπηρετείται το ακίνητό τους.

Επιπλέον κάνουμε γνωστό ότι:

• εφόσον διαπιστωθεί ευθύνη υπαλλήλων ή υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από σχετικές
πράξεις ή παραλείψεις τους, αποζημιώνουμε τους Καταναλωτές με χρηματικό ποσό,
το ύψος του οποίου κρίνεται κατά περίπτωση και αναλόγως της ζημίας που υπέστη1.

• ειδικότερα, εφόσον η βλάβη των συσκευών οφείλεται σε τυχαία 2 βλάβη του
ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης χορηγούμε, αναλόγως της ζημίας,
χρηματικό ποσό έως 600 € ανεξαρτήτως τύπου παροχής.

Για την καταβολή της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού ο Καταναλωτής θα
πρέπει:

• να υποβάλει έγκαιρα (εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν) την παραπάνω
αίτηση αποζημίωσης

• να θέσει στη διάθεσή του ΔΕΔΔΗΕ (για 2 εργάσιμες ημέρες), εφόσον του ζητηθεί,
τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την
επισκευή τους

• να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού
συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης και του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης
των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών (τιμολόγια κ.λπ.).

• να υπογράψει
Υπεύθυνη Δήλωση αποδοχής της αποζημίωσης ή του χρηματικού
ποσού που του χορηγείται

να γνωστοποιήσει
στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του
χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του

Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ:

• αποφασίζει επί των αιτήσεων αποζημίωσης εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων
ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης
από πλευράς του Καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που τους ζητηθούν.

• σε περίπτωση αποδοχής της αίτησής του Καταναλωτή, ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει
το χρηματικό ποσό, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.

Περισσότερες πληροφορίες για τα παραπάνω καθώς και για την προστασία των
ευαίσθητων ηλεκτρικών συσκευών των Καταναλωτών παρέχονται τηλεφωνικά από
τα κατά τόπους γραφεία και από το
site του ΔΕΔΔΗΕ.
1 Δεν χορηγείται αποζημίωση για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε τυχαίες βλάβες
υλικών του δικτύου, πλην τυχαίας βλάβης του ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης, καθώς
και για βλάβες συσκευών που δεν συσχετίζονται, χρονικά ή με βάση την τοπολογία του δικτύου, με
συμβάν του δικτύου.

2 Βλάβη μη οφειλόμενη σε υπαιτιότητα υπαλλήλων ΔΕΔΔΗΕ ή συνεργαζόμενων εργολάβων, από σχετικές
πράξεις ή παραλείψεις τους, ούτε σε λόγους ανωτέρας βίας.

About Μαρία Νικολοπούλου