Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

Μετά από 60 χρόνια ΤΕΛΟΣ τα δωρεάν συγγράμματα στα πανεπιστήμια … Οργισμένη καταγγελία των εκδοτών

Μετά από 60 χρόνια ΤΕΛΟΣ τα δωρεάν συγγράμματα στα πανεπιστήμια … Οργισμένη καταγγελία των εκδοτών

Στην επιβεβαίωση όσων καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Εκδοτών Επιστημονικού Βιβλίου (ΣΕΕΒΙ) σχετικά με την κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων στα πανεπιστήμια με μεθόδευση προχώρησε ουσιαστικά το υπουργείο Παιδείας.

Η Κυβέρνηση  Καταργεί τα δωρεάν συγγράμματα στα πανεπιστήμια – Οργισμένη καταγγελία των εκδοτών

Υπενθυμίζεται ότι όπως δημοσιοποίησε νωρίτερα σήμερα ο ΣΕΕΒΙ η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια καταργήσει τα δωρεάν συγγράμματα ξεκαθάρισε προς του εκδότες ότι για να διανείμουν τα βιβλία θα πρέπει πρώτα μέχρι τον Μάιο του 2022 να διανείμουν το 25% των συγγραμμάτων του προς τους φοιτητές και σε ηλεκτρονική μορφή.

Όπως τονίζει ο ΣΕΕΒΙ ενώ το υπουργείο Παιδείας ζήτησε τη διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων χωρίς να διασφαλίζεται η αποτροπή της παράνομης αναπαραγωγής και διανομής τους από οποιονδήποτε επίδοξο hacker.

Απαντώντας αργότερα την Πέμπτη ο γενικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Αποστόλης Δημητρόπουλος, δήλωσε ότι «το υπουργείο Παιδείας, στην τελευταία επικοινωνία με τους εκδότες, κατέστησε απολύτως σαφές ότι περιμένει και τις δικές τους προτάσεις για την διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων και της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων», ρίχνοντας την ευθύνη στον ΣΕΒΙ.

Παράλληλα, ο Απ. Δημητρόπουλος σε μια προσπάθεια να δικαιολογηθεί επικαλέστηκε «χρονικό όριο ολοκλήρωσης» οποιασδήποτε διαδικασίας διαλόγου, επιβεβαιώνοντας στην ουσία όσα καταγγέλλουν οι εκδότες

«Στην περίπτωση αυτή, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαλόγου καθορίζεται από την ροή εργασιών για την χορήγηση των συγγραμμάτων σε έντυπη μορφή, που όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι γνωρίζουν καλά, αρχίζει κάθε χρόνο τον Μάιο για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά» σημείωσε χαρακτηριστικά ο γγ  Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Καταλήγοντας, ο ίδιος σημειώνει ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η θεσμοθέτηση του ηλεκτρονικού συγγράμματος θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών. Τέλος, θα είναι επωφελής για τον τεχνολογικό μετασχηματισμό του κλάδου του βιβλίου και στη χώρα μας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του γγ Ανώτατης Εκπαίδευσης:

«Με έκπληξη διάβασα την ανακοίνωση του Συνδέσμου Εκδοτών Επιστημονικού Βιβλίου (ΣΕΕΒΙ) περί δήθεν κατάργησης των δωρεάν συγγραμμάτων που διανέμονται στους φοιτητές, όταν η πραγματικότητα είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να επιλέξουν το σύγγραμμα που επιθυμούν σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή, όπως πάντα δωρεάν για όλους!

Η ανακοίνωση προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη, καθώς το τελευταίο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους εκπροσώπους των εκδοτών για το θέμα και έχει παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων, με βάση τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές (DRM), τις οποίες άλλωστε χρησιμοποιούν και οι Έλληνες εκδότες που διαθέτουν βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή στην ελληνική αγορά.

Το Υπουργείο Παιδείας, μάλιστα, στην τελευταία επικοινωνία με τους εκδότες, κατέστησε απολύτως σαφές ότι περιμένει και τις δικές τους προτάσεις για την διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων και της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων, κάτι που άλλωστε αποτελεί προτεραιότητα και για το ίδιο το Υπουργείο.

Είναι όμως προφανές ότι κάθε διαδικασία διαλόγου πρέπει να έχει ένα χρονικό όριο ολοκλήρωσης. Στην περίπτωση αυτή, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαλόγου καθορίζεται από την ροή εργασιών για την χορήγηση των συγγραμμάτων σε έντυπη μορφή, που όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι γνωρίζουν καλά, αρχίζει κάθε χρόνο τον Μάιο για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η θεσμοθέτηση του ηλεκτρονικού συγγράμματος θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών. Τέλος, θα είναι επωφελής για τον τεχνολογικό μετασχηματισμό του κλάδου του βιβλίου και στη χώρα μας».

About Μαρία Νικολοπούλου