Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

Νέο σύστημα χρέωσης στους αυτοκινητοδρόμους Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας

Νέο σύστημα  χρέωσης στους  αυτοκινητοδρόμους  Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας

Νέο σύστημα χρέωσης στους αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας , εφόσον θα καταμετρείται  η χιλιομετρική απόσταστη του οχήματος.

Tο πρώτο υβριδικό σύστημα χρέωσης διοδίων στη χώρα μας τέθηκε χθες σε λειτουργία στην εθνική οδό Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας. Το σύστημα αυτό προσφέρει τη δυνατότητα σε όσους διαθέτουν τον πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού (O-pass) να χρεώνονται με βάση την πραγματική χιλιομετρική απόσταση που διήνυσαν, εξασφαλίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις έως και 76% χαμηλότερη χρέωση. Η τοποθέτηση του συστήματος είχε συμπεριληφθεί στη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων το 2013 και, κατά συνέπεια, μέρος αυτού χρηματοδοτήθηκε από το Δημόσιο.

Σε όλα τα διόδια της χώρας οι αυτοκινητόδρομοι είναι χωρισμένοι σε χιλιομετρικές ζώνες, στην αρχή ή στο τέλος των οποίων υπάρχουν μετωπικά διόδια. Η χρέωση σε κάθε σταθμό διοδίων αντιστοιχεί στην απόσταση από τον ένα μετωπικό σταθμό στον άλλο, προς 0,06 ευρώ/χλμ. (με την εξαίρεση της Αττικής Οδού, όπου οι οδηγοί πληρώνουν το ίδιο ποσό στον κόμβο εισόδου στον δρόμο). Το σύστημα αυτό, όμως, «αδικεί» τους οδηγούς που πληρώνουν μετωπικά διόδια για τον δρόμο που θα διασχίσουν, αλλά στη συνέχεια βγαίνουν από αυτόν σε κάποιον κοντινό κόμβο. Το κενό αυτό καλύπτει το υβριδικό σύστημα: μέσω ηλεκτρονικών πυλών (αισθητήρες, κάμερες, συστήματα ενδοεπικοινωνίας) στους κόμβους εξόδου, το σύστημα καταγράφει σε ποιο σημείο βγήκε το όχημα και έτσι πιστώνει τη διαφορά στον πομποδέκτη.

Το νέο σύστημα τοποθετήθηκε στους 13 από τους 29 κόμβους του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας, καθώς οι υπόλοιποι βρίσκονται πολύ κοντά στην αρχή ή στο τέλος μιας ζώνης χρέωσης (μετωπικά διόδια). Πρόκειται για τους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και τον ημικόμβο Μεγάρων. Προφανώς, για τη λειτουργία του είναι απαραίτητο το όχημα να έχει τον πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού (O-pass), τον οποίο ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να παραγγείλει και να λάβει χωρίς χρέωση είτε ηλεκτρονικά (μέσω του www.olympiaodos.gr) είτε τηλεφωνικά (22960-95.555). Να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα δεν καλύπτει τις μοτοσικλέτες, που για λόγους ασφαλείας δεν χρησιμοποιούν πομποδέκτη (στην Ολυμπία Οδό προσφέρεται Moto Card).

Να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση υβριδικού συστήματος κόστισε περί τα 10 εκατ. ευρώ. Προβλέφθηκε στη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων στον οδικό άξονα το 2013 και ως εκ τούτου συμπεριελήφθη στο κομμάτι των έργων που έλαβε επιπλέον χρηματοδότηση (εκτιμάται ότι το Δημόσιο κάλυψε περίπου το 30%-40% του κόστους του υβριδικού συστήματος). Τα «εγκαίνια» του νέου συστήματος έκανε χθες ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. «Οι οδηγοί θα χρεώνονται μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν. Ετσι θα διορθωθεί μια αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και το κάνουμε πράξη», τόνισε. «Στην οικογένεια της Ολυμπίας Οδού είμαστε πολύ υπερήφανοι και ιδιαίτερα χαρούμενοι που καταφέραμε, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για την Ελλάδα, να θέσουμε σε λειτουργία ένα σύστημα που θα παρέχει σημαντική μείωση τιμών στους οδηγούς που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας.

 

About Μαρία Νικολοπούλου