Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

Νίκος Ταγαράς: Δύο εμβληματικά έργα για την Κορινθία συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ € υπό την ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Νίκος Ταγαράς: Δύο εμβληματικά έργα για την Κορινθία συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ € υπό την ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Νίκος Ταγαράς: Δύο εμβληματικά έργα για την Κορινθία συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ € υπό την ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ανάπλαση ενιαίου παραλιακού μετώπου Κορίνθου – Λουτρακίου (κατά μήκος σιδηροδρομικών γραμμών ΟΣΕ, βυθιζόμενης γέφυρας Διόλκου – στρατοπέδου Σχολής Μηχανικού, οδού Ποσειδώνος),προϋπολογισμού 12 εκ €&Aξιοποίηση και ανάδειξη του κατηργημένου δικτύου σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Βέλου σε Περιβαλλοντικό Πάρκο, προϋπολογισμού 5 εκ €

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε:

«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που δύο μεγάλα εμβληματικού χαρακτήρα έργα για την Κορινθία εντάσσονται στο Πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειες “Παρεμβάσεις με στόχο την Βελτίωση του Δημόσιου Χώρου”, με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και υπό την ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το πρώτο μεγάλο έργο αφορά στην ανάπλαση του ενιαίου παραλιακού μετώπου μεταξύ των πόλεων της Κορίνθου και του Λουτρακίου, για το οποίο θα διατεθεί χρηματοδότηση 12 εκ €, ενώ το δεύτερο έργο, για το οποίο θα διατεθεί χρηματοδότηση 5 εκ €, αφορά στη δημιουργία Περιβαλλοντικού Πάρκου με την αξιοποίηση και ανάδειξη του κατηργημένου δικτύου σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Βέλου.

Κάθε ένα από τα έργα ξεχωριστά, αλλά και τα δυο μαζί συνδυαστικά – αφού χωρικά εκεί που το πρώτο σταματά συνεχίζει το άλλο – πρόκειται να ανανεώσουν την περιοχή αναβαθμίζοντας καθοριστικά το αστικό περιβάλλον και αποτελώνταςπαράγοντα πράσινης ανάπτυξης.»

Ο Δήμαρχος Κορινθίων, Βασίλης Νανόπουλος, δήλωσε:

«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη για τον Δήμο Κορινθίων και γι΄αυτό ευχαριστώ θερμά τον αρμόδιο Υφυπουργό, Νίκο Ταγαρά, για τη στήριξή του προκειμένου να υλοποιηθεί ακόμη ένα μεγάλο έργο με φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο, το οποίο θα βελτιώσει το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων και θα αποτελέσει υπερτοπικό πόλο έλξης.»

Ο Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Γιώργος Γκιώνης, δήλωσε:

«Η ένταξη του έργου της ανάπλασης του παραλιακού μας μετώπου στο Πρόγραμμα του Υ.Π.ΕΝ. “Παρεμβάσεις με στόχο την Βελτίωση του Δημόσιου Χώρου” και η εξασφάλιση της σχετικής χρηματοδότησης για την υλοποίησή του αποτελούν ένα πολύ θετικό νέο για τον Δήμο μας. Θέλω να εκφράσω ένα μεγάλοευχαριστώ στον αρμόδιο Υφυπουργό, Νίκο Ταγαρά για την καταλυτική συμβολή του, αλλά και για το έμπρακτο ενδιαφέρον του για την περιοχή μας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ

Η ανάπλαση του ενιαίου παραλιακού μετώπου Κορίνθου – Λουτρακίουθα υλοποιηθεί με ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αποσκοπεί στη σύνδεση των πόλεων της Κορίνθου και του Λουτρακίου, με όρους βιώσιμης κινητικότητας, μέσω ενός συνεκτικού δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων.

Το έργο αφορά σε τρεις περιοχές παρέμβασης:

Περιοχή 1:   Ανάπλαση σιδηροδρομικών γραμμών ΟΣΕ στο διατιθέμενο εύρος απαλλοτρίωσης

Περιοχή 2:   Περιοχή βυθιζόμενης γέφυρας Διόλκου – στρατοπέδου Σχολής Μηχανικού

Περιοχή 3:   Οδός Ποσειδώνος (πέρας στρατοπέδου – συμβολή οδού Αιγαίου)

Η συγκεκριμένη πρόταση προάγει τη χρήση ποδηλάτου, ως μέσο εξυπηρέτησης και μεταφοράς, παράλληλα με την οδική ασφάλεια, η οποία τέθηκε ως βασική παράμετρος σχεδιασμού, καθ’ ότι ο ποδηλάτης πρέπει να νιώθει ασφαλής και να υπάρχει κατάλληλη διαδρομή με μεγάλο μήκος.

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Κορίνθου – Λουτρακίου περιλαμβάνει σε όλο της το μήκος (πλην του τμήματος από το στρατόπεδο έως την οδό Αιγαίου) ποδηλατόδρομο αμφίδρομης κυκλοφορίας συνολικού μήκους 2,7 χλμ και μαζί με τον ΣΒΑΚ Κορίνθου από το τμήμα σιδηρδρομικού σταθμού, μήκος σχεδόν 3 χλμ.

Πέραν της κατασκευής ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, ένα τμήμα της οδού Ποσειδώνος πρόκειται να μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, ενώ ένα άλλο θα αναδιαμορφωθεί με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια εκατέρωθεν, για να λειτουργήσει ως μεικτής χρήσης (μηχανοκίνητη κυκλοφορία και ποδήλατο).

Μάλιστα, η ανάπλαση θα γίνει με σύγχρονο σχεδιασμό, υλικά και τρόπους εφαρμογής, προκειμένου να οργανωθούν οι υπαίθριοι χώροι και χώροι πρασίνου με όρους βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και να διασφαλίζεται η πλήρης και ασφαλής πρόσβαση και των ΑμεΑ, βάσει σχετικής εκθέσεως που έχει ήδη εκπονηθεί.

Όσον αφορά στηναξιοποίηση και ανάδειξη του κατηργημένου δικτύου σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Βέλου σε Περιβαλλοντικό Πάρκο, πρόκειται επίσης για ένα εργο που αποσκοπεί στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος της περιοχής και περιλαμβάνει πολυεπίπεδες παρεμβάσεις, όπως:

  1. Kατασκευή δικτύου πεζόδρομων & ποδηλατοδρόμων,
  2. Δημιουργία αλσυλλίων, χώρων πρασίνου

Οι εμβληματικες αυτέςαναπλάσειςθα συμβάλλουνκαταλυτικά και άμεσα στην βελτίωση της ποιότητας του αστικού χώρου και των παρεχόμενων υπηρεσιών, καλύπτοντας τις ανάγκες επανασχεδιασμού και αναζωογόνησης της περιοχής – από το Βέλο ως το Λουτράκι – προς ένα βελτιωμένο περιβάλλον.

About Μαρία Νικολοπούλου