«Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι στην γραμμή ΤΡΑΜ (αστικός σιδηρόδρομος) παρά τις έγγραφες καταγγελίες, μηνυτήριες αναφορές, εξώδικα και απεργιακές εκδηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου. Με συρμούς προβληματικούς με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας. Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης θα πρέπει επιτέλους να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ».
Αποκάλυψη Realfm 97,8: Δέκα από τα 25 οχήματα Τραμ στην Αθήνα κυκλοφορούν «τυφλά»
Στην αποκάλυψη αναφέρεται και το real.gr, το οποίο σημειώνει:
Καταγγελίες για τη λειτουργία του Τραμ έκανε στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου στον Realfm 97,8 ο πρόεδρος των εργαζομένων, Χρήστος Τσόλης, με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα ο κ. Τσόλης ανέφερε:
«Από 2019 στο Tραμ, για τα παλαιά οχήματα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου το σύστημα τηλεματικής. Από τα 25 οχήματα τα 10, που κάνουν τη γραμμή Σύνταγμα-Νέος Κόσμος-Νέα Σμύρνη-Φάληρο αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί ο συρμός με τη σηματοδότηση, το κέντρο ελέγχου είναι «τυφλό», δεν ξέρει ακριβώς το στίγμα του κάθε συρμού, που βρίσκεται δηλαδή. Ορισμένες φορές μάλιστα σβήνει όλο το κέντρο ελέγχου. Επίσης υπάρχει πρόβλημα στα “ψαλίδια”, εκεί που δηλαδή πρέπει να κάνεις αλλαγή κατεύθυνσης και να στρίψεις δεξιά υπάρχει κίνδυνος εσύ να πας ευθεία. Συνεπώς υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος γιατί ανοίγουμε πόρτες και κατεβαίνουμε για να κάνουμε χειροκίνητα την αλλαγή και εκείνη τη στιγμή πηδάνε έξω οι επιβάτες, δεν τους προλαβαίνουμε».
Όπως τόνισε έχουν σταλεί εξώδικα στην Αττικό Μετρό, στο Τραμ, στην πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ έχει γίνει και μηνυτήρια αναφορά το 2021 για να παρέμβει εισαγγελέας, κατέθεσαν τι συμβαίνει αλλά και δεν έχει γίνει τίποτα. «Τα γνώριζαν όλοι όλα, όλα αυτά τα χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα».
Ακούστε το ηχητικό:
Για το θέμα, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΤΡΑΜ Αττικής, Χρήστος Τσόλης, μίλησε αντίστοιχα και στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, τονίζοντας ότι «η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί μετά φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί» και επανέλαβε πως, «οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ αλλάζουν ανά πάσα στιγμή».
Εξήγησε δε πως, «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊσταμένους, ακόμα και τον τέως Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιπλέον, είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, είπε πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί». Μάλιστα, διευκρίνισε πως, «αν το κέντρο ελέγχου είναι ‘τυφλό,’» υπάρχει κίνδυνος και έδωσε παράδειγμα όπου Ιταλός έκανε επανεκκίνηση χωρίς να ενημερώσει το κέντρο στην Αθήνα κι έσβησε τελείως το κέντρο».
imerodromos.gr