Ακτίνα: Off
Ακτίνα:
km Set radius for geolocation
Αναζήτηση

9 λόγοι που οι πελάτες εγκαταλείπουν το καλάθι του e-shop

9 λόγοι που οι πελάτες εγκαταλείπουν το καλάθι του e-shop

 

Σκέψου πως είναι η μέρα που πας super market για τα ψώνια του σπιτιού σου. Μπαίνεις στο κατάστημα, γεμίζεις το καλάθι με πράγματα και λίγο πριν φτάσεις στο ταμείο το παρατάς και φεύγεις. Παράλογο; Ίσως. Είναι όμως κάτι που συμβαίνει κατά κόρων στα ηλεκτρονικά καταστήματα (ίσως επειδή δεν υπάρχει και κανείς τριγύρω να σε δει!).

Το έχω κάνει κι εγώ, το έχεις κάνει κι εσύ. Όλοι το έχουμε κάνει εδώ που τα λέμε. Μπαίνεις να ψωνίσεις σε κάποιο e-shop, προσθέτεις προϊόντα στο καλάθι σου, φτάνεις στο ταμείο και… μπαμ! Κάτι γίνεται και το μετανιώνεις.

Τι είναι αυτό το “κάτι” που γίνεται όμως;

ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΓΙΑ  GILAS  ΕΔΏ

Καταγραφή-141

Εμείς, συγκεντρώσαμε τους 9 πιο σημαντικούς λόγους που γίνεται το παραπάνω από τους πελάτες του δικού σου ηλεκτρονικού καταστήματος, και σου προτείνουμε κάποιες λύσεις για να μειώσεις τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού.

Γιατί μην ξεχνάς, κάθε καλάθι που εγκαταλείπεται, μεταφράζεται αυτόματα και σε λιγότερα έσοδα για την επιχείρηση σου.

1. Τα έξοδα αποστολής σου είναι ακριβά

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους εγκατάλειψης του καλαθιού είναι το ανεβασμένο κόστος αποστολής. Το επιπλέον ποσό, όταν δεν ανταποκρίνεται σε μια λογική τιμή και μάλιστα όταν αυτή δεν είναι ανάλογη με εκείνη του τελικού ποσού του προϊόντος, δυσανασχετεί τους πελάτες και τους τρέπει σε φυγή.

Σκέψου πως θες να αγοράσεις ένα T-Shirt που κοστίζει 20€, και τα έξοδα αποστολής να είναι +10€. Είναι σχεδόν απίθανο να το παραγγείλεις.

ΔΕΊΤΕ ΤΑ Ε- SOP  της Κορινθίας  εδώ

Οι λύσεις εδώ είναι 3:

  • Κάνε μια καλή έρευνα αγοράς ώστε να βρεις την καλύτερη προσφορά από τις εταιρίες ταχυμεταφορών.
  • Κάνε δώρο τα έξοδα αποστολής αν η παραγγελία υπερβαίνει κάποιο συγκεκριμένο ποσό.
  • Κάνε δώρο τα έξοδα αποστολής ανεξάρτητα από το κόστος της παραγγελίας. Θα μου πεις τώρα, «Με συμφέρει;». Ναι, αν υπολογίσεις εξ’ αρχής στην τιμή του προϊόντος και τα έξοδα αποστολής. Πίστεψε με, οι παραγγελίες σου θα εκτοξευθούν.

2. Δεν έχεις αρκετούς τρόπους πληρωμής

Οι επιλογές του τρόπου αποπληρωμής δεν είναι καθόλου ασήμαντες. Ακριβώς το αντίθετο θα έλεγα, αφού το ηλεκτρονικό σου κατάστημα χρειάζεται να προσφέρει στο κοινό όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές.

Κάποιες βασικές οι οποίες καλό είναι να μη λείπουν είναι:

  • Πληρωμή με την παράδοση (αντικαταβολή).
  • Πληρωμή με πιστωτική/χρεωστική κάρτα.
  • Πληρωμή με τραπεζική κατάθεση.
  • Πληρωμή με paypal.

3. Υποχρεώνεις τους πελάτες να δημιουργήσουν λογαριασμό

Οι περισσότεροι πελάτες βλέπουν την εγγραφή σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ως την πιο πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία. Και μάλιστα, δεν είναι καθόλου πρόθυμοι να βάλουν ονόματα χρήστη και κωδικούς που πρόκειται να ξεχάσουν μόλις φύγουν από τη σελίδα σου.

Οπότε πρέπει οπωσδήποτε να δίνεις και την επιλογή παραγγελίας χωρίς τη δημιουργία λογαριασμού. Ταυτόχρονα, προσπάθησε να περιορίσεις όσο είναι δυνατό τα στοιχεία που ζητάς από τον πελάτη γιατί ο κίνδυνος να βαρεθεί και να παρατήσει είναι πολύ μεγάλος.

Κάτι που μπορείς να κάνεις επιπλέον είναι να μη ζητάς από το χρήστη να επιλέξει username γιατί είναι… ξεπερασμένο! Το ιδανικό είναι να μπορεί απλά να συνδεθεί με το email και τον κωδικό του. Simple as that.

4. Βάζεις τον πελάτη να συμπληρώσει στοιχεία 2 φορές (μπορεί και 3)

Έχει συμβεί αρκετές φορές να εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα με τη φόρτωση της σελίδας συμπλήρωσης των προσωπικών στοιχείων του πελάτη. Σε αυτή την περίπτωση, το αμέσως χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί θα είναι να ζητήσεις από τον ίδιο να συμπληρώσει από την αρχή τη φόρμα που συμπλήρωσε πριν από λίγο, κάνοντάς τον να εκνευριστεί.

Σίγουρα σου έχει τύχει. Συμπληρώνεις τα στοιχεία στη φόρμα, κι επειδή κάποιο στοιχείο δεν ήταν σωστό, η φόρμα ξαναφορτώνει και είναι… κενή! Είναι σχεδόν απίθανο να ξαναγράψεις από την αρχή όλα τα στοιχεία. Γι’ αυτό η φόρμα σου θα πρέπει να συγκρατεί τα στοιχεία που έχει εισάγει ο πελάτης μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Όλο αυτό συμβάλει στην αγοραστική εμπειρία που προσφέρεις στον πελάτη, η οποία και θα πρέπει να είναι εύκολη, γρήγορη και φυσικά απροβλημάτιστη. Όπως ακριβώς θα ήταν και στο φυσικό σου κατάστημα.

5. Το e-shop σου δεν είναι ασφαλές

Οι ξεκάθαροι όροι χρήσης και η πιστοποίηση ασφάλειας των συναλλαγών παίζουν καθοριστικό ρόλο, στην ολοκλήρωση των αγορών. Ένα φιλικό και αξιόπιστο περιβάλλον εξασφαλίζει στο χρήστη τη σιγουριά ότι τα προσωπικά δεδομένα του θα παραμείνουν απόρρητα και μετά από την ολοκλήρωση της παραγγελίας του.

Έτσι, για να διασφαλίσεις τις συναλλαγές σου χρησιμοποίησε λογότυπα που ενημερώνουν τον πελάτη ότι το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ελέγχεται καθημερινά για την αποφυγή κακόβουλου λογισμικού.

6. Ο πελάτης «χάνει τη μπάλα» στο checkout

Οι χρήστες δυσφορούν και αφήνουν το καλάθι τους, όταν η ολοκλήρωση της αγοράς είναι πολύπλοκη. Επομένως, όσο πιο εύκολη και κατανοητή είναι αυτή η διαδικασία, τόσο πιο γρήγορα θα αυξάνονται και οι διαδικτυακές σου πωλήσεις.

Εδώ, μπορεί να σε βοηθήσει το λεγόμενο και ως one page checkout. Όπως προδίδει και το όνομα του, ρόλος του είναι να κάνει τη διαδικασία της παραγγελίας σε μια μόνο σελίδα χωρίς ο πελάτης να πατά συνεχώς “επόμενο – επόμενο – επόμενο”, με αποτέλεσμα να μπερδεύεται και να μην ξέρει που βρίσκεται.

7. Οι πελάτες απλά κάνουν έρευνα αγοράς

Έχει παρατηρηθεί ότι πάνω από το 16% των επισκεπτών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αφήνει το καλάθι των αγορών του, για να δει «τι παίζει» και στα υπόλοιπα. Είναι πολύ λίγοι εκείνοι οι επισκέπτες που θα αγοράσουν από την πρώτη φορά που θα βρεθούν στο e-shop σου, αφού οι περισσότεροι θέλουν να συγκρίνουν τιμές και να διαβάσουν κριτικές των προϊόντων. Αυτό, όμως, δεν αποκλείει το γεγονός ότι μπορεί κάποια στιγμή να επιστρέψουν για τις αγορές τους.

Και πως θα πετύχεις κάτι τέτοιο:

  • Κάνοντας Remarketing, για να υπενθυμίσεις την παρουσία σου στο χρήστη.
  • Κάνοντας έκπτωση στο καλάθι αγοράς, για να αγοράσει ο πελάτης χωρίς δεύτερη σκέψη.
  • Δίνοντας μια δελεαστική προσφορά, για αγορές μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

8. Κι αν το μετανιώσει ο πελάτης; τι γίνεται;

Όλοι μας θέλουμε να έχουμε τη σιγουριά πως αν κάτι δε μας αρέσει, μπορούμε να το αλλάξουμε. Αν λοιπόν δεν προσφέρεις στους πελάτες σου δωρεάν αλλαγές κι ο ανταγωνιστής σου τις προσφέρει, να είσαι σίγουρος πως θα πάνε εκεί.

Οι πιθανότητες να επιστρέψει κάτι ο πελάτης δεν είναι μεγάλες αλλά θέλει να ξέρει πως μπορεί να το κάνει αν χρειαστεί. Είναι θέμα αγοραστικής ασφάλειας.

9. Μην κρύβεις το κατάστημα σου!

Για το τέλος άφησα κάτι πολύ σημαντικό. Κακά τα ψέματα, η εποχή που το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα δεν έχει έρθει ακόμη. Οπότε είναι πολύ κρίσιμο αν διαθέτεις φυσικό κατάστημα να το δείξεις μέσα από το e-shop σου!

Θα είναι πολύ πιο εύκολο για τον πελάτη να σε εμπιστευθεί και να παραγγείλει από σένα γιατί, αν κάτι πάει πολύ στραβά, τουλάχιστον θα ξέρει που να σε βρει. Ίσως ακούγεται λίγο σκληρό αλλά το ξέρεις κι εσύ πως είναι πέρα για πέρα αληθινό, ειδικά όταν τα προϊόντα που εμπορεύεσαι είναι μεγάλης αξίας.

About Μαρία Νικολοπούλου